4 TIPS TIL SPESIELT TRAVLE TIDER

Som jeg nevnte blir september en veldig travel måned for oss ettersom vi skal på dansekonkurranse hver eneste helg ut måneden. Ukene er jo som vanlig fulle av både jobb og trening, og denne uken starter alle dansekursene våre opp igjen, så det blir faktisk enda mer jobb enn vi har hatt til nå etter sommeren.

Vi gleder oss veldig til en tilnærmet lik hverdag, med tanke på danseundervisning og konkurranser, men vi vet det blir heftig lange  dager og uker. Da er det desto viktigere å planlegge godt i forveien. For dere som kjenner meg vet dere at jeg eeelsker å planlegge, og denne måneden kreves litt ekstra god planlegging. Og her kommer noen tips til deg for å best mulig takle litt ekstra travle perioder.

Foto: @Perlafotografi for MEAH

  • PRIORITER!
    Du kommer ikke til å få tid til alt, rett og slett! Så da gjelder det å finne ut hvilke ting du MÅ rekke å gjøre, og prioritere dem. Og andre ting får pent vente. Skriv eventuelt de tingene på en egen liste, da glemmer du dem ikke men du kan legge den bort under den ekstremt travle tiden og ta dem frem etterpå!
  • DEKK DE GRUNNLEGGENDE BEHOVENE FØRST.
    Dette høres kanskje selvsagt ut, men hvor ofte skjer det vel ikke at man ikke prioriterer det? Sånn helt seriøst, jeg vet ikke hvor ofte jeg hører at folk ikke har fått tid til å gå på do, ikke har rukket å spise, og ikke har sovet nok. Det må prioriteres, og gjennomføres. Uten dette har man ikke overskudd til resten, enkelt og greit.
  • TA DEG TID TIL KOS.
    Travle tider kan bety mye stress, så det er desto viktigere og ta de små pausene i hverdagen med det DU liker. Om det er å se en episode serie, ta deg tid til hudpleie, kjøpe en god kaffe på cafe, eller hva enn det måtte være.
  • BE OM HJELP NÅR DU TRENGER.
    Dette er SÅ viktig. Jeg gjorde lenge “feilen” å skulle klare alt alene, men jeg har lært at det slettes ikke er nederlag å be om hjelp, heller tvert imot, det kan gjøre vanskelige og travle tider 100 ganger bedre. Be heller om hjelp en gang for mye enn for lite.Jeg håper tipsene kan komme til hjelp i travle tider!

    -Ronja

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg