20 TIMER DANS PÅ EN HELG

Vi regnet nettopp sammen og fant ut at vi har danset over 20 timer denne helgen! Er det rart føttene mine verker?

Disse timene fordeler seg selvfølgelig over 3 dager, og har forskjellig innhold. Noen timer er det teknikk, testing av trinn eller koreografi, det kan være øvelser, eller finaletrening. Det alle timene har til felles er fokus, aktivering av mange muskler – noen ganger muskler du knapt visste du hadde – og ikke minst høye hæler og trange sko.

 

Man kan ikke stå å slappe av på en dansetime, man må alltid være klar til å teste teknikk, trinnkombinasjoner eller diverse øvelser. Øvelser kan gå ut på alt fra hvordan man samler føttene, til hvor mye fart og rotasjon man kan få ut av et trinn, og alt i mellom!

 

Vi har hatt en del privattimer også denne helgen, som vil si at vi har en time alene med en trener til å jobbe på det vi ønsker. Disse timene er kanskje spesielt slitsomme ettersom alt fokuset er på dere og fordi man jobber i dypere detalj.

Jeg skal akuratt til å legge meg, og selv om det er 4 og en halv time, og en dusj, sifdn treningen slutta har jeg fortsatt vanvittig vondt i beina, hovne føtter, støl og sliten kropp, svette klær og jeg er helt utslitt i hodet…. Men dette betyr at jeg må ha gjort noe riktig! Utfordret både kropp og sinn.

 

Jeg er super fornøyd med helgen, og gleder meg til å gå i studio å ha masse nytt å jobbe med!

 

Håper du også har hatt en strålende helg!

 

Xoxo

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg