MY BEST CHRISTMAS GIFT TIPS

Jeg elsker jul, og gleder meg villt allerede! Jul for meg er tid hjemme med familie og barndomsvenner, god mat og kos! Og selvsagt digger jeg juleaften med alle gavene, men det jeg digger mest med det er faktisk å se reaksjonen på de som åpner gavene fra meg! Helt seriøst. Det er bare sååå herlig å se ansiktet lyse opp på de du er glade i. Jeg er faktisk nesten ferdig med alle julegavene mine allerede, og jeg må si meg veldig fornøyd! Så jeg tenkte å dele mine tips med dere.

                                              
                                                                                                            Picture from Pinterest

Mine første tips handler om det å skaffe gode juelgave på budsjett! Jeg har definitivt ikke et stort budsjett til julegaver, så her har jeg en del tips og triks!

JULEGAVER PÅ BUDSJETT:

Begynn tidlig!
Ja, ok kanskje ikke så veldig tidlig ute nå, som det jeg tenker med tidlig, men fortsatt god tid til å ikke være i siste liten!
Jeg “tenker” på jul hele året, i den forstand at jeg handler julegaver året rundt. Det er såå lurt å ha en “gavekasse” hjemme. Så hvis man finner noen fine ting på tilbud kan man kjøpe de på salg! Så, når julen kommer kan man finne frem gavekassen og plukke ut fra et stort utvalg! Dessuten er det genialt dersom det plutselig kommer en bursdag. Da har du gaver klar!

Avtal pris på forhånd.
Dette pleier jeg å gjøre med venninnene mine. Det sparer deg for så mye usikkerhet og stress. Bare avtal sånn ca hvor mye dere skal brule, og voila, mye lettere å finne ut hva man skal gi.

Ikke kjøpe en gave.
Nå tenker du sikkert bare: “hva?” Men man trenger jo ikke kjøpe en fysisk gave! Venninnegjengen min her på østlandet har avtalt å dra ut å spise sammen som vår “julegave” til hverandre. Julegaven blir rett og slett å sette av tid til hverandre, å kose oss sammen! Gidin tid, eller gi en opplevelse. Da kan du enten spandere, eller gi tiden din og alle betaler for seg selv.

-Vær kreativ.
Hva med å lage noe? Eller tilby en tjeneste du er god på? Jeg har laget alt fra julepynt til til smykker, og jeg har gitt ut gavekort påblandt annet “henna” maling og massasje. Flere eksempler kommer lenger ned i innlegget.

EKSEMPLER PÅ GAVER:
Nå kan jeg jo ikke skrive noe særlig avd et jeg gir i år, men jeg tar utgangspunkt i mye jeg selv ga i fjor, og andre ideer!

Opplevelser (i forskjellige prisklasser):
-Café.
-Middag. (hjemme eller ute)
-Kino.
-Kosekveld.
-Fornøyelsespark.
-En reise.
-Teater.
-Konsert.

 

Hjemmelaget:
Julepynt
-Kort
-Bildekalender
-Tegning/maleri
-“Gavekort” på massasje
-Hjemmestrikket

Diverse:
-Velvære produkter
-Sminke
-Klær
-Gavekort
-Forbruksvarer
-Tilbehør

 

GAVER TIL HAM, GAVER TIL HENNE:

Her er et par spesifikke tips til ham og henne!

Til mamma og mormor:
– En bildekalender
– Et flott kort
– Gavekort på spamanikyr / massasje / velvære behandling
– Gode kremer
– Noe hjemmelaget

Til pappa:
– En bildekalender
– CD / FIlm
– Kino biletter
– Klær
– Noe hjemmelaget

Til vennen / venninnen:
Aktivitet / Opplevelse
– Klær
– Gavekort
– Tilbehør
– Noe hjemmelaget
 

Min absolutt favoritt gave er den sammensatte. Jeg kjører nesten alltid en gavepose/eske med litt forskjellig i. Eksempel fra i fjor: Kalender, krem, julepynt og gavekort.

 

Selvsagt er det en million andre ting man kan gi/gjøre, men jeg håper dette gav deg noen gode ideer!

 

Noen tips på tampen!

-Spør hva folk ønsker seg

– Avtal pris

– Vær kreativ

 

Har du et godt tips?

xoxo

 

legg tanke og kjærlighet i det

8 kommentarer

Siste innlegg