THINGS US TRAVELLERS KNOW

Jeg tenkte å skrive et lite innlegg om diverse ting man kjenner seg igjen i om man reiser mye, basert på “jodel/joik”. Det er sååå mye morsomt der om alt mulig rart. Så hvis du ikke følger “joik i Norge” på instagram fra før…do it now! Jeg har samlet et par som kan relateres til reising under med divserse tanker rundt dette, enjoy!

Dette er faktisk helt sant. I Norge er vannet så sykt godt! Men i utlandet, er til og med flaskevannet kjipt haha! Selvsagt er noen typer helt ok, men ingenting er som vannet hjemme i Norge! Dessuten er det sykt digg å bare kunne drikke rett fra springen, og slippe å tenke på å kjøpe det inn. Når vi er ute å reiser må man alltid drive å dra på x antall flasker vann.. Dessuten blir det fort sånn at man kjøper mindre sunne alternativer når man først skal kjøpe noe å drikke, siden vannet også koster penger hehe. På toppen av dette blir man fort litt sparsomme på det vannet man har kjøpt og ender opp med å drikke alt for lite. 

Haha, dette kjenner jeg meg litt vel godt igjen i! Det er skikkelig ubehagelig å fryse, så ta alltid med deg et varmt plagg! Det kan være kaldt på flyet, en kald kveld…osv. Dessuten er det grusomt kaldt om vinteren, kle deg godt så slipper du å bli syk. Personlig bryr jeg meg mye mer om å holde meg varm, enn på utseende mitt på kalde dager. 

Dette er selvsagt å sette det litt på spissen, men synes denne var morsom! Og det forklarer litt hvor mye vi jentene må pakke i forhold til gutta. Vi reiser som regel med hver vår håndbagasje og en stor koffert. I den store kofferten er 95% mitt, og de resterende 5% Sverre sine ting haha. Jeg skjønner ikke at det går an å pakke så lite når vi reiser på konkurranse…Men på en annen side pakker jeg alle fellestingene som hårgele og spray i kofferten, så han slipper å pakke det.

Dette er så syyykt typisk. a) så er det sykt dyre biletter tilbake. b) så er det sykt upraktiske tider. c) så er det såvidt noen biletter hjem så du må reise hjem tidligere eller senere enn du helst skulle. Vi har f.eks landa så sent på gardermoen at det ikke har gått noe kollektivt derfra, aka stuck på gardermoen hele natta, yay!

Heheh… Dette her er meg i et nøtteskall. Står opp litt ekstra tidlig for å ha god tid, ender med å bare sitte å så på en serie, eller jobber i sneglefart. Plutselig må du sette på tuboen fordi du har sløst bot masse tid på å surre rundt! For meg funker det mye bedre å stå opp slik at jeg har akkuratt passe med tid. For meg er det å reise tidlig om morgenen skikkelig kjedelig, men da sover jeg så lenge som mulig, har pakka ferdig på forhånd og så har jeg nok til til å kle meg osv, men i et ok tempo! Misforstå meg rett. Elsker å ha god tid, men hvis jeg skal rekke noe må jeg ha litt tidspress for å jobbe effektivt ofte haha.

Dette gjelder også alle “voksne” som er ute å reiser! Mange godt voksne mennesker har jo faktisk ikke reist så mye. Så, dette med flyetikette og diverse vil jeg skrive et lenger innlegg om, men kort fortalt. Vær fleksibel… noen har aldri gjort dette før. Vær hjelpsom, og beregn god tid så slipper du å stresse som f fordi noen er super treige haha.

Hahahah denne var søt. Dette henger litt sammen med forrige bilde. Jo mer erfaring du har med å reise, jo mer kjent blir man med hvor mye tid man trenger. Er man kjent på flyplassen hjelper det også! F.eks vet jeg at Haugesund flyplass er veldig liten, så man trenger ikke mye tid der, spesielt om man bare har håndbagasje. Å komme 45 minutter før flyet går er som regel mer enn nok. Mens på Gardermoen er det flere reisende, så med en gang må man legge til litt tid. Har man aldri vært på flyplassen før, do some reseach, og vær ute i god tid! Mye bedre å være der litt tidlig en litt for sent!

Mhm! Reising er en veldig god oppskrift på å bli forkjøla! temperatur forskjeller, kaldt på flyet, varmt ute, aircon inne osv osv… Vær forbredt på dette her! Det varmet plagget jeg nevnte tidligere kommer til nytte her også. I tillegg er det veldig lurt å ta med noe papir og en nesespray.

 

 

 

Noe du kjenner deg igjen i her?

xoxo

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg