HOW DID THAT HAPPEN?

Allerede i dag igjen måtte jeg dra til kiropraktoren min, for på fredag begynte hælen min å gjøre så innmari vondt. Og i løpet av helgen ble den bare værre og værre.. Vi skal jo reise allerede i morgen så heldigvis fikk jeg time fort! Jeg og Sverre dro sammen for å sjekke opp forstrekkelsen hans i samme slengen. Og nå er ikke jeg helt sikker om jeg forklarer helt riktig, men skal prøve å forklare så godt som mulig:

Hælen vår består av selve hælbenet, sener og fett. Under selve hælen var vi en “pute” av fett som demper skrittene våre. Da det ble tatt ultralyd av hælen så vi at dette fettet var blitt “klumpete” og så ikke ut slik det skulle. Dette gjør at når jeg legger vekt på foten min sklir liksom fettet ut på sidene i stedet for å dempe, og dermed tråkker jeg ned på selve benet og senen bare – au! Så de neste dagene blir det teiping av hælen slik at fettet holder seg mer under der det skal, samt “hælskåler” i skoa for ekstra demping og samling av fettet. Herlighet….dette må være en av de rareste skadene jeg har pådratt meg. Skikkelig vondt og kjedelig, men heldigvis får jeg god oppfølging og skal tilbake neste uke for å følge opp om det fikser seg litt selv.

Nå har vi akkurat kommet hjem fra en litt smertefull men god trening, så nå er det bare å få i seg mat, samt pakke til morgendagen! 

xoxo

Takk til #NEMUSLillestrøm

 

———————————————————————————————————————————————————————————————————

On friday my heel started hurting really bad, and it only got worse during the weekend. So today I went to my chiropractor to get some help. I will try to explain what the problem is in the simplest way:

Our heel consists of the heel bone, tendons and fat tissue to protect your bones when we walk. My fat was all clumpy and weird…and when I put weight on my heel the fat kind of slides out to the sides instead of staying at it´s place and soften the step. So I am basically stepping right onto my bone and tendon – ouch!  I am travelling already tomorrow, so until I get back I need to tape my heel to make sure the fat stays as much in place as possible… And when I get back I will go back to NEMUS and get a check up.

Now I need to eat something before I pack and go to bed, goodnight!

xoxo

Thanks to #NEMUSlillestrøm

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg