LIGHT IT UP // BE SAFE

Alle som har tatt trafikalt grunnkurs, eller kjørt bil i mørket vet hvor utrolig viktig det er med refleks!! Jeg prøver å alltid ha med en refleks til å ha på meg på vei hjem om kveldene. En dag hadde jeg glemt begge refleksene mine hjemme, og måtte gå hjem helt uten…plutselig stoppet en bil ved siden av meg…det var en kjørelærer som var ute og hadde mørkekjøring med en del ungdommer. Han kom ut av bilen, ba meg vente litt, gikk bak i bagasjerommet og rakte meg en refleks og sa “Det er refleksdagen i dag vetu!” Å jeg klarte egentlig bare å få ut : “Å takk” jeg har mista mine” haha. Det var egentlig en blanding av flaut og veldig random. Men så, noen få dager senere fikk jeg en morsom pakke i posten fra min mamma! To lys, og pannebånd med refleks! Så nå kan jeg gå hjem om kveldene, synlig for bilene!  Føler meg delvis som et lite juletre, men i det minste synlig!

 

Mitt budskap til dere : BRUK REFLEKS!! Det er ikke teit eller hva enn noen tenker det er, men nyttig og kan være avgjørende for om bilene stopper for deg når du skal over veien!

Er du flink til å bruke refleks?

xoxo

——————————————————————————————————————————————————————————————————

The other day I received a gift in the mail from my mum. i received two lights and headbands with reflex! A really useful and clever gift. I often walk home when 
it´s dark outside, so it´s important to me to be visible for the cars etc, when I am crossing the road. I do feel a little bit like a christmas three at times, but at least I am visible!

 

Do you use reflexes?

 

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg