HELSINKI OPEN

Forrige helg var det den årlige konkurransen Helsinki Open i Finland. Som dere antakelig har lagt merke til er det ikke rent lite dill dall vi har på oss når vi konkurrerer. Hårspray, hårgele, og selvbruning er produkter det går mye av, i tillegg til sminke og alt mulig annet. Det er kanskje et ganske sært og detaljert miljø for folk utenfor. Og det er det forsåvidt kanskje også..

Det er et utrolig hektisk liv, med mye trening, mye reising, mye fiksing og planlegging. Det kan jeg skrive mer om senere. I dette innlegget tenkte jeg at jeg skulle ta for meg litt om morgen-forbredelsene før en konkurranse.

Under kan dere se, fra venstre; instant tan(som er ganske rennende, men gir et fint skimmer), shine spray til håret, hårspray(med ultra sterkt hold), hårgele x2, fixing spray(til å spraye på kroppen over instant tanning-en, slik at den skal sitte godt selv om man svetter mye, og til sist en annen instant tan, som minner om smeltet sjokolade. Den har en fyldigere konsistens enn den første….og noe av den sitter fortsatt på…aka den sitter godt.



Over på det andre bildet er utstyret jeg bruker når jeg fikser håret mitt. Den første dagen var det kun standard, så da laget jeg en frisyre som er ganske typisk standard, men dulten litt på siden av hodet, og en “slange” på andre siden. Bilder kommer under. I bildet rett over her er sminken jeg bruker; primer, foundation, contouring,rouge, pudder, øyenskygger, øyenbrynsfarge, mascara, vipper og leppestift. 
Under ser dere hvordan jeg begynner med håret; Jeg tar bort den delen jeg skal bruke til “slangen” og tar den bort, så tar jeg resten av håret i en hestehale, og lager den veldig stram og bruker mye hårgele for å få det stramt, og blankt. Hestehalen tar jeg i et hårnett, og fester den med hårnåler. Deretter synker jeg det håret jeg tok bort, i gele, og lager en “slange” jeg fester med hårnåler, og så føner jeg den. Jeg sprayer hele håret med mye spray, og føner til slutt. Det gir en blank og veldig solid overflate.
                     

Sminken kan være veldig voldsom på mange dansere, grunnen til dette er at den skal forsterke ansiktstrekk, og gjøre at de synes selv om du står på motsatt side av dansegulvet enn dommeren. Markerte øyne og lepper er viktig. 


Etter konkurransen skal dette her altså ut…Slik ser det ut etter jeg har løsnet spennene fra “slangen”… Tips nr en…stå i dusjen..lenge. Man må liksom bare la vannet renne gjennom…så forsvinner all hårgelen og sprayen..til slutt! 🙂

Dag to var det latin, og jeg besteme meg for å kjøre hestehale! Disse bildene et tatt ETTER konkurransen så halen er ikke helt rett lenger, og håret rundt strikken har sklidd litt ned, men det vise hvertfall sånn ca hvordan håret mitt var.
            

Som tidligere sagt, fikk vi 30.plass i World Open Standard, og 32.plass i World Open Latin. 

Spør gjerne om du lurer på noe!! 😀

 

Ønsker alle en finfin fredag! Snart helg!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg