HELLO HELSINKI – AN EVENTFUL DAY

I dag har vært en ytterst spesiell dag, både på godt og vondt. Vi dro hjemmefra 7:40 for å rekke flytoget som gikk 7:50….og vi trenger helst minst 15 minutter ned til togstasjonen. Dette førte til at vi måtte løpe en del av veien til stasjonen…og kroppen min har omtrent ikke løpt siden jeg fikk kneskaden min i fjor, i tillegg har jeg slitt litt med bekkenet mitt. Men begge deler har blitt så utolig mye bedre at jeg såvidt har tenkt over det på mange måneder.

Det ble uansett til at jeg skulle småløpe litt bortover, og plutselig kjente jeg en stor smerte bak i høyre bekken/korsrygg…Joda, da hadde bekkenet mitt sklidd ut/hengt seg opp…eller hva det nå enn gjør…noe som resulterte i følgende:

 
      

 

 

 

 

 

 

                             
Da jeg omsider kom meg haltende til flyplassen, måtte jeg vrenge av meg den litt for stramme buksen og gjøre et helhjertet forsøk på å få bekkenet på plass selv…noe som resulterte i tårer og at jeg bare måtte bli liggende med mitt skjerf i korsryggen og Sverre sitt over meg. Heldigvis fikk jeg meg litt sursild å kose meg med.

Det var en ganske smertefull affære å komme seg frem, men det gikk. Da vi kom frem var vi kjempesulte og måtte få i oss litt mat! Så jeg fikk haltet meg etter de andre bort til sentrum..Det som gikk rundt i hodet mitt var :”Hvordan i all verden skal jeg få kommet meg til en kiropraktor i dag?” Jeg ga egentlig ganske fort opp håpet på å finne en kiropraktor, og forbredte meg mentalt på å danse med kroppen litt på halv åtte..

Men jeg tenkte å gi det en siste sjanse og spurte i informasjonen på kjøpesenteret….. Og jaggu var det en kiropraktor rett oppi gaten!!
Denne kiropraktoren holdt til i en litt scetchy bygning..med en mann som kjefta på finsk…Uansett, det som var litt kult..og litt skummelt, var at bygningen hadde en slik gammeldags heis..eller som jeg ville ha sagt..en Titanic-heis!!! Sånn man må lukke gitteret på! Så kult! 


Uansett, så kom det heldigvis gode nyheter! Vi traff på en hyggelig ung nyutdannet kiropraktor som hadde tid til en drop in på slutten av dagen! Så jeg fikk komme tilbake 16:50! Så utrolig flaks!! Eller som han sa da jeg kom inn: “Du har sikkert god karma!” haha, så vi får satse på at jeg har det! Uansett så var det ikke så vanskelig å finne ut at noe var galt, og det var heldigvis ikke så vanskleig å fikse heller!

Så nå er bekkenet på plass og jeg gleder meg til å danse, forhåpentligvis smerteløs, i morgen! Tusen takk den min nye kiropraktor i Helsinki! Woho! Dagen fortsatte ganske bra! Nasjonalmuseet var nemlig åpent…med gratis inngang i dag! Bilder kommer senere!

 

Vi avsluttet dagen på en resturant og spiste eg godt måltid. Nå er det tid for siste forbredelser til morgendagen.

Ønsker alle en super fredags kveld!

2 kommentarer
    1. Av og til får jeg litt dårlig samvittighet av å lese bloggen din. Du skjønner, jeg har blogg selv også, og vet hvor demotiverende og kjedelig det er å skrive lange innlegg, ta gode bilder og rett og slett bruke masse tid på bloggen uten at du føler du får noe igjen for det. Det å se at lesertallet er ganske OK, mens bare en liten brøkdel legger igjen kommentarer. DET er kjedelig det.
      Jeg satt å tenkte over detta da jeg leste nå, og så fikk det meg til å tenke over hvor mye du egentlig fortjener å få igjen ettersom at bloggen din faktisk er ganske bra. Det gjør litt vondt å se at du ikke får så mange kommentarer som du fortjener egentlig. Derfor håper jeg denne kommentaren kan hjelpe litt på motivasjonen 🙂
      Du virker som ei kjempe hyggelig jente som er utrolig sterk på fysisk og psykisk, men samtidig har du også bena godt plantet på jorda. Du er også kjempe pen, og jeg ville lett blitt bedre kjent med deg om jeg kunne fått muligheten 🙂 Håper du har en kjempe fin fredagskveld, og at du står på videre med bloggingen – for dette er noe du virkelig får til.
      Ellers vil jeg tipse deg om mitt siste innlegg der jeg har delt en såkalt “who is most likely to” video som jeg filmet inn med kjæresten. Bare på norsk da, selvfølgelig! Det er noe jeg vil anbefale deg også å gjøre, enten om du legger det ut her på bloggen, eller om du bare gjør det hjemme for gøy. For det var super morsomt, og ikke minst får man se hvor godt man egentlig kjenner kjæresten/venninna si!! 😀

    2. Linn Therese: Hei Linn Therese, tusen takk for kjempehyggelige kommentarer!! Det setter jeg så stor pris på!
      Av en eller annen teit grunn kommer jeg meg ikke inn på bloggen din nå! Ellers skulle jeg gjerne ha sett det innlegget!! 😀 Skal prøve igjen senere!

      Det er så hyggelig å høre at du ser at jeg legger arbeid i bloggen. Av og til blir innleggene så som så, men som oftest er det brukt mye tid på både bilder og tekst. Det hjalp absolutt på motivasjonen å høre dette fra deg! I tillegg synes jeg rett og slett det er kjempegøy å skrive, ta bilder, osv…så jeg håper at noen kanskje får øynene opp for nettopp dette og har lyst å følge meg i mitt liv når de har et ledig øyeblikk! ^^

      Du virker som en utrolig hyggelig person, og tusen takk for at du tok deg tid til å skrive dette til meg!! Klem fra meg! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg