PREPARATION DAY 9 – Body & Mind

Det sier seg muligens selv at det er viktig at kroppen er i god form når man skal konkurrere. Både i den forstand at den må være sterk og ha god kondisjon, men også at den er  skadefri, fri for store smerter og lignende. Jeg er veldig opptatt av å være varm i kroppen før jeg påfører den krevende oppgaver, i tillegg synes jeg det er viktig å tøye ut slik at jeg holder kroppen smidig og tøyelig, både fordi jeg liker å ha en relativt myk kropp, men også fordi kroppen min da tåler kjappe og store utslag uten at jeg forstrekker noe.

I går kjentes kroppen litt striv, og jeg hadde en del knuter i skulderpartiet. I tillegg var hender og føtter ganske slitne. Heldigvis har og selger jeg de aller beste produkter!(Spør du meg) I tillegg har jeg verdens beste kjæreste. Resultatet av de to kombinert er en deilig massasje! Eller…deilig og deilig.. områder som ikke er fulle av knuter er deilige, men skulderpartiet/ nakke kan være ganske så smertefulle.. Men så mye bedre det blir etterpå!! Jeg elsker å bli massert selv om det kan gjøre vondt…med vondt skal vondt fordrives! 

             

Så i dag er planen å pakke det meste i kofferten, rydde leiligheten, og begynne å brune meg (oh joy). Ikke at det ikke er gøy å være brun!! For det er det haha! Men når man har gjort det så mange ganger i så mange år kan det være litt slitsomt, og gjøre huden litt tørr.  Men igjen har jeg en aller tiders fuktighetskrem som hjelper til med det problemet! 

                                

Kroppen er vårt instrument som dansere, og det er viktig at vi tar godt vare på den! Det gjelder alt. Hva vi spiser, hva vi trener, hvordan vi slapper av osv osv. Men jeg mener også at det er likeså viktig at vi tar vare på psyken. Med andre ord så mener jeg at det ikke er sunt å slutte å gjøre alt man liker, som mat, spesielle ting å gjøre, men alt med måte. Er man toppidrettutdøver må man faktisk være litt streng med seg selv og gjøre en hard innsats dersom man vil komme seg noe sted, men for at ikke hverdagen skal bli så kjedelig at man går lei, må man piffe opp litt med små avbrekk! Ikke noe dratisk, men som å spise pizza og snop en lørdagskveld men noen venner, skippe en dag med trening for å gjøre noe helt annet en gang iblandt osv. 

 

 

It goes without saying that it is important that the body is in good shape when to compete. Both in the sense that it must be strong and have good stamina, but also that it is undamaged, free of severe pain and the like. I think it is very important to be warm in the body before I do demanding tasks, in addition, I think it is important to stretch so that I keep the body flexible. I like to have a relatively flexibly body, but also because my body then withstands quick and wide fluctuations without me over stretching something.

Yesterday my body felt slightly stiff, and I had some knots in the shoulder area. In addition, hands and feet were quite tired. Fortunately, and I use and sell the best products! (If you ask me) I also have the best boyfriend. The result of the two combined is a lovely massage! Or … lovely and lovely .. areas that are not full of knots is lovely, but the shoulders / neck can be quite painful .. But it gets so much better afterwards !! I love to be massaged even if it hurts … with pain the pain should vanish!

So today is the plan to pack mostly in the suitcase, clean apartment and begin to tan (oh joy..fake tan). Not that it´s fun to be tanned !! Because it is, haha! But when you’ve done it so many times in so many years, it may be a little tiring, and make the skin a little dry. But again, I have a super moisturizer that helps with that problem!

The body is our instrument as dancers, and it is important that we take good care of it! It applies to everything. What we eat, how and what we train, how we relax etc etc. But I also believe that it is equally important that we take care of the mind. In other words, I mean that it is not healthy to stop doing everything one likes, such as food, special things to do, but everything with moderation. Are you top athlete, you must actually be a little strict with yourself and making a hard effort if you want to get anywhere, but not to the extent that life becomes so boring that you get tired, you have to spice things up a bit with small break! Nothing drastic but like eating pizza and candy on a Saturday with some friends, or skip a day of training to do something completely different once in a while etc.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg