QUALITY TIME

Noe jeg virkelig liker, er å ha en rolig kveld sammen med kjæresten min, lage mat sammen og se en god film. Så i går kveld etter trening gikk vi hjem og laget en hjemmelaget pizza sammen, for å så se på Edge of tomorrow. 

Kvalitetstid. Det er det det handler om. Ikke nødvendigvis kvantitet. Det gjelder både familie, venner og kjæreste. Det er ikke alltid man har like mye tid til overs som man skulle ønske, og da er det viktig at den tiden man har sammen er kvalitetstid. Kos dere, gjør noe gøy sammen! 

Et eksempel er ungdommer og foreldre, Etterhvert som vi blir eldre tilbringer vi (som regel) mindre tid med foreldrene våre, og dermed er det desto viktigere at tiden vi faktisk tilbringer med foreldrene våre, er god kvalitetstid. 
Jeg har egentlig alltid likt å tilbringe tid med foreldrene mine. Men med årene ble det mer og mer idrett, og mer og mer tid med venner, og da ble det selvsagt mindre tid igjen. Nå bor jeg i tillegg i Lillestrøm, og da sier det seg selv at jeg ikke har mye tid hjemme. Så når jeg drar hjem setter jeg ekstra stor pris på å for eksempel være med mammaen min på en lang gåtur eller bare sitte hjemme og prate! Når jeg er hjemme prøver vi å tilbringe mye tid sammen, og nyte hverandres selskap. Det er alltid et eller annet man kanskje heller “burde” gjøre, men jeg tror man faktisk burde legge fra seg de tingene iblandt og bare leve i øyeblikket sammen med noen man er glad i.  Husk å ta vare på dem rundt deg. 

 

Something I really like is to have a quiet evening with my boyfriend, cook together and watch a good movie. So last night after training we went home and made a homemade pizza together, and then watched the Edge of tomorrow.

Quality time. That’s what it’s about. Not necessarily quantity. This applies to family, friends and girlfriend. It is not always have as much time to spare as you wish, and it is important that the time you have together is quality time. Enjoy yourselves, do something fun together!

An example is children and parents, As we get older we spend (usually) less time with our parents, and then it´s even more important that the time you do spend with them , is good quality time
I’ve actually always liked to spend time with my parents. But over the years it became more and more sports, and more and more time with friends, and then it was obviously less time left. Now I live in Lillestrom, and then it goes without saying that I do not have much time at home. So when I go home I love to, for example, with my mother on a long walk or just sit at home and chat! When I’m at home, we try to spend much time together and enjoy each others company. There is always something one might rather “should” do, but I think you actually should put down those things now and then and just live in the moment with someone you love. Remember to take care of those around you.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg