10 TING JEG DIGGER VED KARANTENE

Karantene livet fortsetter og det har defintivt både positive og negative sider. Men i dag velger jeg å fokusere kun på det positive! Det er tross alt sånn at det nå er sånn det er, vi har ikke noe valg, og vi må gjøre det beste ut av situasjonen vi alle er i! Jeg har hatt en veldig fin dag, der jeg både har fått skrevet ferdig ukens skoleinnlevering, snakket med familie på telefonen, samt gjennomført en skikkelig heftig styrkeøkt hjemme! Så det går absolutt an å ha en både fin og variert dag hjemme, her kommer positive sider med å være i karantene!

1) Mer tid til skolearbeid.
For oss som er studenter er det jo plutselig masse tid til å lese – digg! Jeg hang litt bakpå med oppgaver og med hvor langt klassen var kommet i boka , så dette gir meg faktisk en gyllen mulighet til å ta igjen klassen – jippi! Føler meg allerede mye mer “on track”.

2) Tilbringer mer tid ute.
Jeg gjør i alle fall det, og jeg ser at mange andre gjør det også. Når vi tilbringer så mye tid hjemme så leter man etter andre ting å gjøre, og et av de få stedene vi alle kan velge, er ute! Ut på tur aldri sur! Frisk luft og bevegelse er så godt for oss, så jeg er veldig glad for å se at flere er ute.

3) Mer søvn, restutisjon og hvile
Denne snakker for seg selv, men det er faktisk endelig tid til å slappe av litt mellom slagene.

4) Mye mindre stress.
Færre “deadlines”, færre ting man må rekke og gjøre ila en dag, som gjør at man kan ta ting mer i et eget tempo.

5) Mer styrketrening.
Det blir definitivt mindre dansing,  men heldigvis fortsatt noe dans! Men det som er fint er at det er mer tid til styrketrening, så forhåpentligvis kommer vi, bokstavelig talt, sterkere ut av karantene tiden.

6) Vi er mye flinkere til å bruke det vi har hjemme.
Dette gjelder for mye, men spesielt mat! Vi er mye flinkere til å sjekke godt hva vi allerede har og bruke opp matvarer før vi kjøper noe nytt. Samme gjelder for diverse produkter, nå gjelder det å sjekke både skuffer og skap før man begir seg ut for å kjøpe inn noe, eller før man bruker penger i disse tider.

7) Mer tid til å lage mat fra bunnen.
Og det synes jeg er skikkelig bra, både for kroppen og for lommeboken!

8) Man får unna ting man har utsatt lenge.
Alt går jo på at man har mer tid rett og slett! Her er det bare å ta tiden til hjelp og sette i gang!

9) Man må være kreativ!
Man må finne nye måter å trene på, nye ting å gjøre hjemme, nye måter å holde seg underholdt på, og generelt nye måter å bruke tingene man har hjemme på!

10) Tid til å ringe venner og familie!
Jeg er jo en som ringer generelt mye hjem, men nå er det enda mer tid for alle parter å ringe rundt og tilbringe litt tid med hverandre på telefonen eller via facetime osv.

 

Så, det er altså ikke bare kun negativt å være i karantene! Selv om dette er en forferdelig situasjon må vi alle gjøre det beste vi kan ut av det, og slik kommer vi oss gjennom det alle sammen. Hva er det beste ved å være i karantene for deg?

xoxo

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg