10 TING DU IKKE VISSTE OM MEG

Heisann alle sammen! Jeg regner med at det er en ting eller du de fleste ikke vet om meg, så jeg tenkte jeg skulle dele noen fakta om meg selv! Jeg håper du lærer noe nytt om meg i innlegget under.

  • Jeg startet å danse da jeg var 3 år gammel.
    Jeg danset visst så mye hjemme i stua, så mamma meldte meg på danseskole, og siden det har jeg drevet med dans. Gått gjennom alle stegene, barnedans, danseskole, rekruttering, konkurranse og der vi er i dag, elite, og landslag! For en reise! Tenk at jeg har drevet med dans (på mange nivåer) i 20 år!
  • Jeg har også drevet med sang, teater og ridning
    Ved siden av dansingen har jeg vært innom både det ene og det andre! Jeg gikk i kor i mange år og elsker fortsatt å synge, i tillegg gikk jeg et år på teater, samt at jeg drev litt med hest sammen med mine søskenbarn pluss en rideleir. Jeg synes alle disse aktivitetene var super morsomme, og alle 3 tingene er egentlig noe jeg kunne tenke meg å gjøre mer av.
  • Jeg hater kokte/stekte/varme grønnsaker
    Veldig random greie, men jeg takler ikke varme grønnsaker. Hater kokte grønnsaker for eksempel. Og jepp, det gjelder også wok dessverre. Er veldig glad i grønnsaker, men kun rå. Spiser liksom et par om jeg får det servert, men unngår det helst for alt det er verdt! Noen unntak er poteter, og når er helt sammenkokt i typ lapskaus. Problemet er liksom varme, myke grønnsaker, blir bare vassent og ekkel konsistens liksom!
  • Jeg har vært alvorlig syk
    Spesielt to ganger, da jeg var 8år var jeg innlagt på sykehus med en alvorlig dobbelsidig lungebetennelse, og så sent som på vidergående med et alvorlig tilfelle av kyssesyken, også her med sykehusinnleggelse. Jeg har vært ganske uheldig med det ene og det andre men det har heldigvis gått bra. Veldig skumle opplevelser, og det er egentlig ikke før jeg har sett tilbake på bilder mm at jeg innser hvor syk jeg var. Når man er oppi det så blir man liksom litt blind på seg selv og situasjonen, men i ettertid er det nesten litt skummelt å tenke tilbake på det. Jeg fant faktisk et gammelt innlegg fra 2015 der jeg forteller om sykdommen og noen bilder, så om dere vil lese innlegget fra 2015 kan dere trykke HER.


(Bilde fra 2014 da jeg hadde kyssesyken)

  • Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 17 år gammel.
    17 år gammel tok jeg valget om å pakke sakene mine og flytte til østlandet for å satse på dansen. Det var et vanvittig vanskelig valg å dra fra hele familien min, alle vennene mine, samt fra skolen min. Jeg hadde allerede gått et år på vidergående i Haugesund og trivdes vanvittig godt, men jeg klarte ikke å la sjansen gå fra meg! Jeg ville heller prøve å feile enn å lure på hva som hadde skjedd om jeg ikke prøvde!
  • Jeg har kjent Sverre (min nåværende samboer) siden vi var rundt 12/13 år.
    Vi møtte hverandre på diverse treningssamlinger, konkurranser osv, og ble bedre og bedre kjent egentlig. Sommeren 2014 hadde vi en prøvedansing og Sverre ble fort en av mine næreste venner, og deretter tok det ikke så lang tid før vi fant tonen enda bedre.

    (Bilde fra Italia i fjor)
  • Jeg har vært sammen med Sverre i snart 6 år
    Tiden flyr avgårde! Og i august har vi 6 års jubileum!
  • Har bodd 4 forskjellige steder på østlandet
    Startet med å bo i et kollektiv i Rælingen, bodde hos Sverre perioden rundt da jeg var syk, deretter flyttet Sverre og jeg inn i et kollektiv sammen med to andre dansere på Strømmen, og nå bor vi to i en leiligheten sammen bare vi to. Det er vanvittig lærerikt å bo i kollektiv, og det kan være så vanvittig gøy, men skal ærlig innrømme at det å få flytte for seg selv, spesielt når man er to, er vanvittig deilig. Godt å ha noe som er vårt liksom. Bor man “alene” derimot kan kollektiv være gull verdt.
    (Bilde fra Praha 2018)
  • Elsker å “pitle”
    Det vil si å pelle på ting…for eksempel hudormer. Jeg vet det ikke er bra, men jeg synes fortsatt det er vanvittig tilfredsstillende! Jeg vet jeg ikke er den eneste, så det hjelper litt! Samtidig vet jeg at mange ikke takler det i det hele tatt, så der får alle velge selv hva de synes. Men nei, jeg klarer ikke å se på videoer der folk klemmer på store kviser osv faktisk, det scroller jeg fort forbi… logic, I know.
  • Jeg har blogget leeeenge!
    Vet faktisk ikke hvor lenge engang, men hvertfall siden ungdomsskolen. Hadde tidligere en blogg oppkalt etter kaninen min, og litt av hvert. Det er ikke før i de senere årene at jeg har drevet med det “seriøst” om man kan si det på den måten, men det sier litt om hvor gøy jeg synes det er og at jeg har en ganske stor lidenskap for dette med å skrive og ta bilder. Bloggen kan være ganske terapeutisk, og jeg elsker å skrive!Var det noe av dette du visste om meg fra før? Eller kanskje noe du ble overrasket over? Del veldig gjerne en funfact om deg selv i kommentarfeltet under

    Husk å følge meg på:
    Følg meg på:
    Instagram her
    Facebook her
    Tiktok: @ronjaostensvik
    Snapchat:
    @hverdagschat (onsdager)
    xoxo

2 kommentarer
    1. Så gøy du har danset så lenge 🙂 Det med grønnsaker, er litt enig. Gjelder å ikke koke dem for lenge. Bare raskt oppkok. Brokkoli er best, ellers liker jeg det dårlgi. Wok er godt 🙂 Ha en fin dag Ronja

      1. Godt å høre jeg ikke er alene hehe! Men ja er nok viktig med tiltredelsen, og wok ser fantastisk godt ut, skulle ønske jeg likte det hehe! Ha en strålende dag videre du også 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg