8 TEGN PÅ AT DU HAR DANSET KONKURRANSE

Etter en dansekonkurranse er det ganske mange ting jeg tror de fleste dansere kan kjenne seg igjen i. Det er liksom en del kjennetegn på dagen/dagene etter en konkurranse som går igjen hos mange. Noen av dem er sykt plagsomme, noen veldig morsomme og noen litt kjedelige. Så jeg tenkte jeg skulle dele noen av dem med dere – kanskje du kan kjenner deg igjen i noen av dem? Om du ikke er danser, så kanskje du kjenner deg igjen i noen likevel, kanskje etter en fest eller lignende.

1) Du er brun fra halsen og ned.
Litt avhengig om man har brukt selvbruning eller instant tan – de fleste av oss er brune noen dager etter konkurransen. Gjerne også litt flekkete etter desperate forsøk på å skrubbe alt bort.

2) Klærne dine er brune på innsiden.
Jepp, man har litt av en vaskejobb etter en konkurranse gitt. Og så må man gjerne tenke over hvilke klær man bruker dagene etterpå – ikke alle klær man vil få bruning i!

3) Du har minst ett litt rart merke/sår du ikke aner hvor kommer fra.
Jeg hadde plutselig en lang rød skrape på låret mitt etter konkurransen. Aner ikke når eller hvordan jeg fikk det, men der var det plutselig! For min del har jeg også ofte et random blåmerke, skrape, eller gnagsår somewhere.

4) Du finner plutselig rester av hårspray/ lim / glitter i håret.
Spesielt om man skal dusje litt sån kjapt etter en konkurranse. Denne gangen dusja vi faktisk i konkurransehallen, og hadde kun balsam, så jeg måtte dusje en gang til for å få ut alt skikkelig.

5) Du finner stener og glitter…overalt.
Plutselig har man en sten inni bhen, i tøflene, på hotellgulvet eller på kroppen et sted. Eller plutselig glitrer genseren din, eller håret ditt litt mer en planlagt.

6) Sminkebaggen er et stort rot.
Jeg reiser alltid ned med et nydelig (synes jeg i alle fall selv) og oversiktlig system, men på slutten av en konkurranse ligger ingenting der det skal lenger.

7) Du har litt sminke i øyenkroken “dagen derpå”.
Det har hvertfall alltid jeg! Tror alltid jeg fjerner sminken sååå bra på kvelden etter konkurransen, til jeg våkner neste morgen og ser jeg har sminke i øyekroken eller mellom vippene.

8) Føttene dine ser sånn her ut:
Hvertfall om du danser latin, nydelig sko-skille i bruningen. Her gjelder det bare å skrubbe på!

Er det noe du kjenner deg igjen i? Eller kanskje noe annet du alltid merker etter en konkurranse?

Nå er hvertfall årets første konkurranse vel gjennomført, og jeg ser frem til enda flere konkurranser. Men først skal jeg nyte dagen i dag, det er jo selveste 4 februar, aka min bursdag. Dagen skal brukes på jobb, med noen venninner, og så på jobb/trening i kveld. Det blir nok altså en rimelig vanlig dag, men muligens med litt flere bursdagshilsner. I tillegg har jeg fått ønske meg hva jeg vil til middag i kveld, som Sverre skal lage – woho! Noen forslag?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg