OUR LOVELY ONES

                                                          

Å så godt det er å se igjen disse skjønne små. Den grå på bildet over er min, Oliver. Han har jeg hatt i over 5 år. Den andre kaninen er Teddy, som er broren min sin. Han har vi hatt i litt over ett år. 

Jeg fikk mine første to kaniner da jeg var 5 år, da jeg og pappa, og søskenbarnet mitt, kom hjem med to kaniner, til mammas store overraskelse haha! Det var selveste Turte og Jenteungen (var en stor “Jul i Blåfjell” fan). Turte hadde jeg helt til jeg var 16 år, og gikk i tiende klasse, så hun hadde jeg veldig lenge. Vi har også funnet to kaniner som trolig bare ble satt ut, ettesrom ingen savnet dem..Dermed ble “Spidi” og “Marengs” en del av familien. Vi hadde jo ingen ide om hvor gamle disse kaninene var, eller hvor de kom fra, så det ble spennende å se. Spidi hadde vi i rundt 5 år, mens Marengs hadde vi i rundt 1 år før mammaen til Lisa ble så forelsket i henne at de fikk henne. Der levde hun i mange år, før de grunnet mangel på tid, ble flyttet til en gård, der hun trolig lever enda. I tillegg til alle kaninene hadde jeg et Marsvin, Teddy, i 5 år, som Robins kanin er oppkalt etter.

 

Jeg elsker dyrene mine! Jeg er utrolig dyreglad og har alltid hatt et eller annet. Siden jeg ble født hadde vi katt i mange år, og deretter har vi som sagt hatt mange kaniner og gnagere. Vi har også hatt et par undulater, og vi har fisk. Skikkelig dyrehage! haha. Heldigvis ser det ut til at dyrene trives her, siden de er så tamme og lever forholdsvis lenge. Dette kommer trolig av at vi har en god hage hvor kaninen får komme ut å løpe og leke hver dag! Og at alle her er så glade i dem og gir dem kos. Og om natten får de sove innendørs. Nå som jeg bor i lillestrøm kan jeg desverre ikke ha Oliver selv, men han har det nok dessuten mye bedre her hvor han kan løpe masse ute, sammen med Teddy, og under mammas stell. Hun er så flink med dem, og tar dem ut og snakker med dem hver dag.

 

I fremtiden når jeg (forhåpentligvis haha) har mer penger og bedre tid skal jeg definitivt ha dyr! Om det blir en katt, en hund eller en kanin vet jeg ikke! Kanskje jeg ender opp med et lite småbruk haha! Jeg har også drevet med hest, så jeg hadde kanskje drevet med det dersom jeg ikke hadde dansa. Men nå er det dansingen som er prioritet selvsagt, og så får jeg heldigvis dyrekos når jeg er hjemme som gjør at jeg holder ut til jeg selv kan få dyr! haha 🙂 

 

Alle dyrene har så forskjellige personligheter! Det er faktisk helt vanvittig hvor forskjellige de er. Ta kaninene mine til et eksempel. Turte kunne sovne i fanget mitt og kom hvis vi ropte på henne, mens jenteungen var litt mer sta. Marengs var kosepus deluxe, som å lukka øynene så fort du tok på henne! Teddy er litt ramp, men de gangene han stakk av som liten, var han aldri langt unna. Han er skikkelig leken, og vil helst at du skal følge etter ham 5 runder i utegården før han lar deg ta ham med inn. De har alle sin helt egen personlighet, og det er noe av det som gjør at jeg blir så glade i dem. Da jeg kom hjem i går og gikk ut i hagen spretter ørene deres opp og de kommer løpende til kanten av gården. Og helt smelt er det jo når Oliver legger labbene opp på gjerde og stikker snuta ut mot deg. Satser på at det er fordi han er glad for å se meg haha. 

 

Dette ble et litt langt innlegg, men jeg følte virkelig for å dedikere et innlegg til de flotte dyrene våre, og til minne om de som har gått bort. De lever desverre ikke evig, og det må man være klar over. Det er vanvittig vondt når de går bort, men jeg synes at gleden de bringer mens de lever er det man bør fokusere på. Det å miste dyrene har etterlatt meg i tårer i flere dager, og sorgen letter ikke med det første, men det har hjulpet å tenke på alle finer stunder jeg har hatt med dem. Selvsagt føles det forskjellig for hver enkelt, og jeg har full forståelse for folk som ikke kan, eller ikke vil ha dyr. Man skal kun anskaffe seg et dyr dersom man virkelig vil ha det og har tid og penger til det! 

 

Jeg kommer trolig til å ha dyr så lenge jeg lever om jeg får muligheten til det. Dyrene er noen av de beste vennene “a man can get”, treat them well..

 

Har du vokst opp med dyr?

 

xoxo

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg