REALLY BAD NEWS

Dette har vært en rimelig hektisk helg, og ikke på den måten jeg tenkte den skulle være… Jeg skulle til å poste et innlegg på lørdag, da jeg plutselig måtte dra til legevakten, så da kommer det nå i stedet:

 

Dette er virkelig ikke det innlegget jeg trodde jeg skulle skrive i dag…og det er med en stor skuffelse og med tungt hjerte at jeg må meddele at vi ikke får danse NM til helgen.

Oppladningen til NM har vært så nært perfekt det går an. Null stress med skole den siste uken, og jeg har gleder meg skikkelig til dette NMet!! Men på torsdag ettermiddag fikk jeg plutselig høy feber og vondt i hele kroppen. Om natten kom store smertet i brystet, og på morgenen var der bare å dra til legen.

Lang historie kort. Det er noe som herjer med meg.. Jeg har høy CRP som betyr at det er en infeksjon i kroppen på en eller annen måte. I tillegg har jeg forhøyet puls, feber og smerter i brystet. Legen gav meg den verst tenkelige beskjeden; jeg kan ikke danse NM, og heller ikke trene iløpet av den neste uken. Han frarådet aktivitet på det sterkeste uansett hvordan jeg følte meg i dag. 
Jeg tenkte uansett å se det an til i dag, men det er ikke noe håp om å kunne prestere bra slik som jeg har det nå. I tillegg er det ikke verdt å risikere helsen for et NM. Selv om det er helt ufattelig vondt og kjipt, må jeg huske at det kommer flere NM, men min helse, den skal jeg ha hele livet, så den må ma  ta vare på.

 

Smertene ble verre natt til lørdag, så da mamma etterhvert ringte til legenvakten for å høra hva de synes, måtte vi dra ned ganske med en gang…for å vente der i typ to og en halv time, hehe. 

Videre derfra dro vi til A-hus hvor jeg ble liggende til halv 10 på kvelden ca. De kunne egentlig heller ikke si akuratt hva det er, mer enn at jeg hr høye infeksjonsprøver, men de fikk heldigvis utelukket mange skumle hjerte-greier. Lørdagens NM ble dermed opplevd via livestream på sykehuset, men jeg fikk heldigvis dratt bort å sett finalene på søndag.

Jeg har treningsforbud i ca en uke, og skal på sjekk allerede i morgen. Feberen har heldigvis sunket, og smertene er litt svakere. Så nå i ettertid ser jeg at, ja det var helt forferdelig å ikke få danse i helgen!! men det var det riktige å gjøre i forhold til helsen min! Det var veldig godt å ha mamma med meg, og jeg ble godt tatt vare på på sykehuset.

Er forhåpentligvis virkelig på bedringens vei, så får vi høre hva legene sier i morgen. Nå er det muntlig
eksamen i historie som står på agendaen! Wish me luck! (akuratt det jeg ville opp i, så vi satser på at 
det går veien!) 

 

xoxo

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg