PRE AND POST PARTY TIPS

I helgen har jeg faktisk kombinert treningshelg og fest på Tryvann! Som toppidrettsutøver er det veldig viktig for meg å holde meg frisk (ikke at imunforsvaret mitt er noe spesielt god på å gjøre jobben sin til vanlig, men jeg prøver i alle fall å ta vare på det slik at jeg ikke blir mer syk!) Og enn så lenge i russetiden har dette faktisk gungert veldig bra! For selv om jeg ikke er den russen som drikker mest eller fester hardest, synes jeg det er ufattelig gøy å være russ, og jeg storkoser meg på treffene. Så det å være toppidrettsutøver setter ikke en stopper for at jeg blir med å fester – men jeg fester med måte og tar noen forhåndsregler.

Jeg tenkte jeg skulle dele mine beste før og etter fest – tips med dere, men selve festingen lar jeg være opp til dere hvordan dere gjør! Mye av dette sier kanskje seg selv, men here it goes:

PRE-PARTY TIPS

KLE DEG ETTER FORHOLDENE – skal du ut, så blir det kaldt! Og på Tryvann var det både regn, snø og hagl, so be prepared! Ikke noe stas å stå å fryse.

-SPIS – uten mat og drikke duger helten ikke, spis så slipper du å bli sulten, og du har mer energi hele kvelden!

-PAKK SMART – får du for eksempel plass til alt du trenger i lommene, slipper du å passe på en bagg eller lignende hele kvelden.

Som sagt kombinerte jeg Tryvann med treningshelg, så for min del var strekking og tøying en del av forbredelsen til Tryvann dag 2! Denne fantastiske collagen fotograferte og lagde en veninne av meg mens jeg styrte på i stua hennes.

 

TA MED EN MATBIT – ha for eksempel med en muslibar dersom du sksl være ute lenge uten tilgang på mat.

-KJØP INN NOE Å SPISE TIL ETTERPÅ – Om det er en banan, eller en pose med potetgull, det er alltid deilig og bra å få i seg noe før man legger seg. Spesielt om man har drukket.


POST-PARTY TIPS

-DUSJ – spesielt dersom du har blitt våt og kald! Det er så deilig med en varm dusj for å få igjen varmen.

-SPIS – hvertfall litt før du legger deg. Da kommer det du kjøpte inn på forhånd til nytte! Enjoy your late-night-snack!

-DRIKK MYE VANN – spesielt hvis du har drukket

-SOV LENGE – hvis du har mulighet, slik at kroppen får hvilt seg godt.

-BANAN – har jeg hørt man bør spise på morgenen etter man har drukket pga av næringstoffene i den. Verdt et forsøk!

-VITAMINER – gi kroppen din en vitaminboost, sånn at imunforsvaret blir styrket igjen.

-ANNET – Jeg hadde blandt annet sykt vondt i føttene i dag morres siden jeg har danse – på trening og på Tryvann – så de fikk virkelig gjenngå i helgen! Så etter en del timer i sengen så smurte jeg føtter og andre vonde kroppsdeler inn i favorittkremene mine som du kan se under. (Kan bestilles fra meg ved interesse!)

Dette var altså noen av mine tips, og det virker hvertfall som om jeg har kommet meg gjennom trening og Tryvann helg på godt vis ved å følge disse tipsene!! Så gjenstår det bare å danse å ha det gøy! Siste tips er selvsagt å drikke med måte, uansett om du er idrettsutøver eller ei! 

Fredag var bare surt, vått og kald….men på lørdag leverte Tryvann virkelig! Bedre vær for det første, og bedre musikk!
Angrer ikke på at jeg slengte meg med i siste liten.

 

Hvilke tips har du til feste-helgen?

xoxo

 

3 kommentarer
    1. Flink som har klart å kombinere trening og et slikt arrangement med fest og mye liv ^^
      Stilige bøy og tøy bilder også, hehe. Gode tips. Mat og drikke både før og etter er viktig, samt gode klær som du sier (:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg