EN DAG I MOSKVA // Привет москва

Dagen før VM var vi så heldige å ha en fridag i Moskva. Forrige gang vi var i Moskva var vi kun på hotellet og i dansehallen, og jeg må innrømme at jeg fikk er veldig dårlig førsteinntrykk av Moskva. Vi var liksom langt uti ingensted, og det var grått og trist, og jeg følte alle var sure og ingen kunne engelsk.

Men denne gangen hadde jeg en sykt mye bedre opplevelse. Jeg kan fortsatt ikke fordra trafikken der, så jeg setter meg godt sikra, og unngår å se frem. Bedre å ikke se hva som skjer, så slipper jeg å være så nervøs. I tillegg er det alltid vanvittig mye kø. Vi brukte over 2 timer på en strekning som tok 30 min uten kø. Men på en annen side slipper man at sjåføren råkjører når det er kø, så aldri så ille at det ikke er godt for noe!

På fridagen vår dro vi til den røde plass. Det var virkelig super vakkert! Under kommer det bilder fra turen.

Vi kom inn denne veien, og den røde plass ligger liksom bak den katedralen dere ser på bildet under. Den var altså såå fin. Vi vurderte å gå inn også, men bestemte oss heller for å dra litt rundt i området.

Jeg har jo sett bilder fra den røde plass hundrevis av ganger, men det var ikke slik jeg hadde sett for meg, hverken på godt eller vondt. Det var bare ikke slik jeg trodde det så ut.

Det var en stor åpen plass, med en del vakter vandrende omkring, samt mange turister.  Under ser dere litt hvor stor plassen faktisk er, og her står jeg ikke i enden engang. Jeg hadde så lyst å dra inn til venstre der, for bak den muren var det enda en stor plass, men der var det ganske mange vakter. Godt mulig det gikk an å gå inn hvis man kjøpte bilett, men det gjorde vi hvertfall ikke denne gangen. Er jo ikke flust av folk som snakker engelsk heller, så var ikke så mye hjelp å få.

På motsatt side av plassen kan man se denne flotte bygningen:

Det var faktisk sykt fint der, veldig rent, og vi var dessuten så heldige med været. Mer fra plassen får dere se på reisevloggen som kommer. 
Vi var vel ute på plassen i et par timer, og deretter dro vi videre i området rundt for å lete etter et senter eller lignende. Det var jaggu ikke lett. Vi ville jo helst ikke bruke noe 4G, så vi prøvde hovedsaklig å manuvrere oss rundt med kart.

Vi hadde uansett en superfin dag, der vi fikk oppleve Moskva i solskinnet. Veldig glad for å ha fått denne positive opplevelsen i Russland. Jeg grua meg egentlig litt etter forrige opplevelsen, men nå har jeg lyst å dra tilbake!

Jeg har fått lagt inn alle videoene fra turen, så vloggen er forhåpentligvis ute i løpet av uken!

Gleder meg til å dele turen med deg.

 

Håper du har hatt en strålende helg! Legg gjerne igjen en kommentar, har du vært i Russland? Hvordan var ditt inntrykk?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg