THE WEEKEND

Oioioi nå begynner det å bli en liten stund siden jeg har blogget… men det har sine forklaringer! For det første var forrige uke skikkelig travel, masse jobb, trening og diverse ting å gjøre.. på toppen av at uken var travel har jeg filmet deler av den – dvs at det snart kommer en liten hverdagsvlogg! Så, når det nærmet seg helg og konkurranse, kom plutselig feberen snikende på… altså, jeg har vært frisk hele denne kalde lange vinteren, men når våren endelig titter frem, da blir jeg syk – så typisk!!

 

Feberen slapp heldigvis taket dagen etterpå, på fredag, så vi bestemte oss for å konkurrere. Jeg hadde overaskende lite sykdomsplager utenom en plagsomt rennende nese da jeg kom til hallen, og i den første runden var det to heat (dvs at vi danser i to grupper) så vi fikk litt pause mellom dansene og formen kjentes ganske brukbar ut! I finalen i standard kjente jeg at det tettet seg skikkelig i brystet og det ble veldig tungt å puste. I latinen var dette enda værre, og jeg ble stående å hoste opp slim etter første runde (tmi? haha) og etter finalen var jeg helt sprengt og ble liggende å hoste og hadde så godt som null stemme igjen, hehe. Sikkert langt ifra smart å presse kroppen så mye når man ikke er i form, så det var en veldig tung dag, men hva gjør man ikke for dansen… Vi endte på en 3.plass i standard og en 5.plass i latin. Men men, sånne dager har man, og vi fikk til en god del og er fornøyde med store deler av dansingen, på tross av sykdom!

 

Men lørdagen var ganske nok, så vi trakk oss fra konkurransen som ble avholdt dagen etter som vi egentlig skulle bli med på. Men (u)passende nok, kom et av idolene våre Konstantin Gorodilov (vant det EM-et i tidans vi var å danset i Tsjekkia), til nabo klubben vår Nero for å undervise, så vi bestemte oss for å bli med på en fellestime, i håp om at det kom til å bli en ganske rolig lærerik økt – og lærerik var den, haha! Rolig, not so much… Men det var verdt det!

Nå går jeg rundt med en svær pakke sånne lommeletter i veska, sammen med en nesespray på lur hehe. Hosten sitter også godt i, så til det går over kommer jeg til å ta det rolig på trening. Vi har ny konkurranse allerede på lørdag, så jeg vil helst være så frisk som mulig til det! I dag kommer vi derfor til å stå over finaletreningen og heller ha en rolig egentreningsøkt. Kjipt, men lurt (håper jeg).

 

Er du flink til å holde deg i ro når du er dårlig?

xoxo

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg