DIY // SKIRT II

Nok en gang har jeg prøvd meg på å lage om noe til et skjørt. Denne gangen er det et flott sjal som egentlig bare er formet som en trekant. Jeg har brukt det litt som skjørt før bare ved å knyte det rundt hoftene men da dekker det ikke helt og det ligger ikke slik eg vil, så jeg bestemte meg for å prøve å gjøre det litt som slik at det sitter slik jeg vil! Jeg har egentlig bare sydd inn noen knapper her og der og lagd litt greier foran på skjørtet  – veldig enkelt! 

   
Over der sere hvordan det så ut etter jeg hadde sydd in den første knappen sånn at det sitter rundt livet. 

Deretter begynte jeg å lage litt “oppheng”… Og til slutt ble det slik dere ser under!
    

  
Kanskje litt vanskelig å se på bildene, men det ble i alle fall noenlunde slik jeg hadde sett for meg. Jeg brukte det på trening i dag, og det satt og dekket mye bedre! Så med det får jeg vel si meg fornøyd. De nærmeste dagene skal jeg sy litt på andre plagg jeg har også, noen skal jeg bare fikse litt løse knapper på, og andre skal jeg gjøre mer om på, så får vi se om jeg klarer å lage noe fint til slutt!

 

Har du sydd om noen av klærne dine?

 

xoxo

 

Once again I have tried to make something into a skirt. This time it’s a great shawl that’s really just shaped like a triangle. I have used it a bit like skirt before just by taking it around my hips and make a knot, but then it does not cover completely and it  does not fit the way I want, so I decided to try to make it fit the way I want it to! I’ve just sewed some buttons on here and there and made some stuff on the front of the skirt – very easy!

Perhaps a little hard to see at the pictures, but at least it turned out more or less how I planned it to. I used it on training today and it fit and covered much better! So I’m pleased to say that. In the next few days I will sew a little on other items I have, some I’ll just fix some loose buttons and others will I do more with, and let’s see if I manage to make something nice in the end!

Have you resewed some of your clothes?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg