NOT THE WAY IT USED TO BE

Under ser dere bilder av noen kjoler jeg nylig har lagt ut for salg. De fleste som danser har to kjoler i hver gren, og det har jeg også. Dette har vi av flere grunner. For det første er det greit å ha en i bakhold hvis du skulle være så uheldig å ødelegge kjolen på noen måte. For mange år siden hang jeg hælen min fast i skjørtet og rev det av! Da var jeg rimelig happy for at jeg hadde en ekstra med! I tillegg så har man gjerne en kjole man bruker på litt mindre konkurranser, og en man bruker på store konkurranser. 

Jeg pleier å bytte ut en kjole per gren i året ca, for jeg har absolutt ikke råd til noe mer. I tillegg kjøper jeg ofte brukte kjoler, og det har jeg gjort så lenge jeg kan huske. Før var det er mye større miljø for å kjøpe og selge brukte kjoler! Nå kjøper nesten alle nye kjoler, det er i alle fall sånn det føles. Det er veldig veldig vanskelig å få solgt kjolene sine, selv om de er i tilnærmet perfekt tilstand. Jeg har et max max max budsjett på 10 000 kr på standard kjoler, som som regeel er dyrest, og det får man omtrent ikke en kjole for lenger, selv om det er såååå mye penger! Jeg har nylig hørt om en kjole som ble solgt for 32 000 kroner… Den blå kjolen under her kjøpte jeg faktisk ny, men jeg kjøpte den uten stener, kjøpte stener selv og satte dem på selv. Det er en tidkrevende prossess men da slipper man å betale for at noen andre skal gjøre det! 

Mange har økonomien til å kjøpe nye kjoler, ofte, men det er ikke så jeg har mulighet til. Så i tillegg til at jeg bytter kjoler “sjeldent”, så er jeg litt avhengig av å få solgt de jeg har før, før jeg kan kjøpe nye. De to nederste kjolene under her har jeg kjøpt brukte, og har har vært så fornøyd med dem! Mange kjoler som selges brukt har jo ikke blitt brukt mye engang. Og dessuten har det mye å si hvordan man “behandler” dem. Det vil alltid komme litt bruning etc på innsiden av kjolene, men det meste er mulig å vaske bort, dessuten er det ingen som skal se innsiden hehe. I tillegg kan litt stener osv falle av, men det er veldig lett å lime på nye stedene der det mangler. Spør du meg så er det så lurt å kjøpe brukt, man må kanskje fikse opp litt på noen brukte kjoler, men man slipper ofte mye billigere unna! Kjolene mine prøver jeg alltid å ta godt vare på sånn at de skal holde seg fine så lenge som overhode mulig, og spør du meg ser du så godt som nye ut! 

Jeg håper at “kjole-kulturen” endre seg litt igjen til slik det var før. At det blir et enda større miljø for å kjøpe brukt. Jeg blir sååå glad når jeg får solgt en kjole, og selger den heller litt billigere enn tenkt for å få den ut på gulvet igjen! Alt er jo bedre enn at den henger å skapet mitt. Det er så mange flotte kjoler, og de fortjener å bli sett på gulvet hehe! Jeg er i alle fall alltid på utkikk etter en flott billig kjole, og hvis jeg i tillegg kan få gi en kjole nytt liv – herlig!

 

Hva tenker dere om å kjøpe brukt?

 

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg