WALKING THROUGH HISTORY

Her kommer bildene jeg tok da vi var på det historiske museet i Oslo! Jeg har vært der en gang før, men så da bare en avdeling sammen med klassen min. Denne gangen fikk jeg sett alt. Mye er helt utrolig, jeg er spesielt fascinert av alle håndlange gamle tingene, både fra egypt, og av indianerne. Også asia og viking utstillingene var utrolig flotte. I tillegg var det en utstilling om den norske banken, hvor det er en massiv safe med gamle mynter verdt typ 32 mill i…. Den ser dere bilde av helt til høyre i første bilderekke. Plutselig sa vakten at jeg godt kunne gå inni den om jeg ville…resultatet ser du nederst i innlegget! 

Museum er så spennende! Selv om det kan bli litt kjedelig i lengden på noen av dem. Et av museumene jeg har aller mest lyst å besøke er Titanic museet…hehe. Jeg er så oppslukt av den utrolig triste historien, og synes det er helt uvirkelig, men jeg er tidenes Titanic fan…jeg ELSKER filmen, og har sett den veeelding mange ganger, og flere skal det bli. Kanskje jeg skal se den igjen i kveld! 

Liker dere å dra på museum? Og det viktigste…har dere sett Titanic? (Treffer overaskende mange som ikke har sett den??) Bare å sette av kvelden hvis dere ikke har sett den folkens! Den er et lite must…tidenes kjærlighetshistorie, samtidig som at hendelsen faktisk har skjedd og at skipet ligger på bunnen av Atlanterhavet den dag i dag… (Merker dere at jeg blir litt revet med her eller? haha)

 

Nå skal jeg lage meg middag og slappe av etter treningen. Kjempekosli å sitte inne når det regner sånn ute!

 

xoxo

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg