ONBOARD THE HAUKELI EXPRESS

Jepp, turen hjem fra Haugesund ble faktis med buss for en gangs skyld! Det er jo egentlig en veldig flott tur, meeeen den varer i 9 timer jeg kunne tenke meg å bruke på noe annet. Men sånn ble det altså denne gangen og da må man gjøre det beste ut av det! Vi prøvde å se film, men jeg ble utrolig bilsyk og måtte egentlig bare legge meg til å såve de første timene. 

 Etterhvert gikk det heldigvis litt over å jeg fikk sett ut på den flotte naturen vi kjører gjennom.


Litt dårlige bilder ut ruta, i fart, men men…

Bussen kjører fordi sååå mange flotte fjorder, fjell, vann og så videre! Det er faktisk utrolig flott utsikt store deler av turen.

Langefoss er alltid flott, så jeg er alltid våken for å få den med meg når vi kjører forbi!

Godteposen må med…


Bildene blir desverre litt nærme og sånn, men fossen er virkelig flott og er RETT ved siden av veien. Vi satt på fremste rad, og jeg tror bussjåføren synes jeg var litt snål der jeg satt og fotograferte alt mulig haha, så han sakket litt ekstra ned da vi kjørte fordi den flotte fossen.


Plutselig ble det helt hvitt og et snødekket landskap trådte frem…

Jeg mener dette stedet heter noe sånn som Haukelisæter. Det er egentlig veldig fint der. Og den dagen var det liksom helt lyseblå is ute på vannet som du såvidt kan se på bildet over.

Jeg gjorde også et par helhjertede forsøk på å øve til biologi eksamen…helt til kvalmen kom tilbake.


Snøen forsvant da vi var ved denne fjorden(?) i seljord på vei til Bø i Telemark. 

Turen var lang og beina var helt gele da vi skulle gå hjem fra bussen.. men det var egentlig ikke så ille som jeg hadde forventet. Anbefaler alle å ta denne bussturen engang, hvis dere vil se mye flott natur!!!! 

Nå har jeg akuratt kommet hjem fra trening, og jeg er helt dau!!! Det var veldig hardt i dag, og kroppen var desverre ikke hundre prosent i form, og siden jeg presset meg hardt kjente jeg at det kom opp i halsen flere ganger…men jeg gav ikke opp!!! Fornøyd med å ha presset meg gjennom den økta, selv om rommet spant rundt og det kjentes ut som jeg kom til å kaste opp på slutten. 
Nå har jeg endelig fått spist godt, dusja og slappa litt av… så skal det tøyes litt, og kanskje leses litt før jeg legger meg. I morgen har jeg tatt ut lesedag, siden jeg har enda en eksamen på fredag….wish me luck!!!

 

Har dere reist på tvers av landet med buss før?

 

xoxo
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg