PREPARATION DAY 2 – Motivation

Oppkjøring dag 2 mot German Open! Noen dager er tyngre enn andre, og i dag var en av de litt tyngre dagene.. I begynte å trene klokken 13:30 og hadde vår andre økt klokken 16:30. Mesteparten av treningen gikk veldig bra, men noen dager skal det veldig lite til for at selvtiliten og motivasjonen faller ned i kjelleren. Nå sitter jeg hjemme og har fått i meg mat og lader opp til morgendagens trening. Jeg merker stor forskjell på om jeg er uthvilt eller ikke!

I så travle perioder, prøver jeg å slappe av enhver tid jeg ikke er på trening. Det vil si at jeg legger meg/står opp slik at jeg får rundt 8-9 timers søvn, får i meg nok mat og hviler mellom og etter treningsøktene. Får man ikke slappet av vil treningsresultatene begynne å stagnere. Kroppen trenger hvile, næring og stell! 

Som sagt er noen dager tyngre enn andre, både treningsmessig og ellers. Det jeg føler er viktig for å ikke bli sittende fast i en negativ boble er koble vekk fra situasjonen, og lære seg til å glemme. Det er faktisk en veldig viktig egenskap!! Å kunne glemme. Å kunne glemme dårlige resultater, å kunne glemme en dårlig dag.. for det er det det er, en dårlig dag..en dårlig stund, ikke et dårlig liv. Når jeg kommer hjem fra en tung trening, eller har hatt en dålig dag prøver jeg å gjøre oe helt annet når jeg kommer hjem, se en film, gå rett å legge meg eller noe lignende. I tillegg føler jeg at det hjelper å snakke ut om det om det er noe spesifikt som har gjort at dagen har vært tung. Selvsagt er noen problemer større enn andre og alt går ikke an å bare “glemme”, men derfor er det viktig å glemme det som kan glemmes. Det du ikke kan gjøre noe med. Dagen som har vært i dag kan du ikke gjøre noe med, men du kan legge deg med innstillingen “I morgen blir en bra dag!”, eller ” Jeg skal gjøre det bedre i morgen!”

For meg har mentaltrening også vært til stor hjelp. I sammenheng med dette elsker jeg motivasjons “qoutes”, så jeg tenkte jeg skulle slenge med noen flotte quotes man kan leve etter!!

          

        

            

                                  

Some days are heavier than others, and today was one of those slightly heavier days .. Today we started training at 13:30 and had our second session at 16:30. Most of the training went very well, but some days that very little can make your confidence and motivation fall right into the ground. I notice a big difference if I’m rested or not!

In busy periods, I try to relax any time I’m not in training. I go to bed / get up so I can get around 8-9 hours of sleep, getting in me enough food and rest between and after workouts. One must not relaxed will exercise results begin to stagnate. The body needs rest, nourishment and care!

As I said a few days are more heavily than others, both training purposes and otherwise. What I feel is important is not to not get stuck in a negative bubble. Connect away from the situation and learn to forget. It is indeed a very important thing !! Being able to forget. Being able to forget the bad results, to forget a bad day .. for that is what it is, a bad day..a bad moment, not a bad life. When I come home from a heavy, bad day I try to do something completely different when I come home, watch a movie, go straight to bed or something similar. In addition, I feel that it helps to talk it out if there is something specific that made that day has been heavy. Obviously some problems bigger than others and everything is not possible to simply “forget”, but therefore it is important to forget what can be forgotten. What you can do nothing about. The day that has been is gone now, nothing you can do about it, but you can go to bed with a new attitude! “Tomorrow will be a good day!” Or “I’ll do better tomorrow!” Wake up with determination!

For me, mental training has also been a great help.  I love motivation “qoutes”, so I thought I’d fling with some great quotes one can live by!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg